Duiken 5 - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu Duiken 5 - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

Duiken 5

Door: Philippe

Blijf op de hoogte en volg Juul

17 Juli 2013 | Jordanië, Akaba

Dag allemaal,

Vandaag ons laatste dagje hier in Aqaba. Deze dag stond voornamelijk in het teken van de Fun-duik die Juul en ik samen hebben gemaakt. s’Ochtends vroeg zijn we naar het strand vertrokken om een duik te maken bij het schipswrak. Na een korte inleiding gingen we het water in opzoek naar het spookschip dat zich ergens tussen het koraal bevindt. Het was weer een adembenemende tocht (letterlijk en figuurlijk) Voor mij was het de eerste keer om ook daad werkelijk door het schip te zwemen. Ook zijn we naar de luchtbel gezwommen in het schip, heel gaaf en apart om zoiets te zien. Tijdens de duik zijn er ook verschillende foto’s gemaakt van ons die weldra op het internet zullen verschijnen. Dat was het duikavontuur, voor mij althans. Juul heeft later nog een duik gemaakt met de twee instructeurs.

Ik (Juul) heb nog een duik gemaakt met de twee instructeurs op een locatie waar ze nog nooit gedoken hebben, maar wel veel over gehoord. Net naast de haven van Aqaba komen de twee tektonische platen van respectievelijk Europa en Azië samen en op precies die plek heb je een drop-off, een verticale wand die 2 kilometer recht naar beneden gaat. Spectaculaire duik en tevens de laatste die ik voorlopig zal maken. Echter heb ik de smaak weer helemaal te pakken en wil ook echt in Nederland gaan duiken. Vandaag mijn cursus helemaal afgerond en ik kan me vanaf nu dus Rescue Diver noemen!

Het was voor mij (Philippe) een totaal nieuwe ervaring die ik achteraf gezien voor geen goud had willen missen, geweldig was het! Ik wil ook Juul bedanken want het was ten slotte zijn idee. Ik kan het iedereen aanraden om ooit is te gaan duiken, de wereld die je daar te wachten staat is werkelijk waar magisch.. Ciao et a plus tard.

Philippe

  • 17 Juli 2013 - 21:48

    Marionette:

    Wat is het genieten om mee te hebben geleefd met jullie reis. En wat hebben jullie een fantastische onderwaterwereld beleefd. Toch verheug ik me op de life verhalen van jullie!! Hele goede terugreis en tot vrijdagochtend. Xxxxmamsionetje

  • 17 Juli 2013 - 23:03

    Opa,:

    hallo schatten ,
    Voor de laatste keer een reactie,het is allemaal geweldig wat we gezien en gelezen hebben,super.
    nu wensen wij jullie nog een goede reis naar huis .
    xxxx van OPA en OMA.

  • 17 Juli 2013 - 23:12

    Hanneke:

    ha lieverds, ik heb okk echt genoten van al jullie avonturen. wordt een beetje afkikken denk ik. zal wel weer blij zijn als ik jullie weer zie. goede reis terug. xxxHanneke

  • 17 Juli 2013 - 23:51

    Marian:

    ja, zo is het wel genoeg met die fotoos! Ons een beetje jaloers maken of zo?

  • 18 Juli 2013 - 14:07

    L.ehrismann:

    Ha Juul en Philippe
    wat een pracht foto's. Fijn dat het goed gegaan is en dat jullie zo genieten
    groeten Liesbeth

  • 18 Juli 2013 - 22:54

    Kristine:

    Wow, wat een geweldige trip hebben jullie gemaakt!! Hele goede reis terug en tot snel,
    Liefs uit dn Asbak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juul

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 1064
Totaal aantal bezoekers 40190

Voorgaande reizen:

26 Juni 2017 - 22 Augustus 2017

Central America

06 Juli 2016 - 25 Augustus 2016

Filipijnen & Sulawesi

21 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Zuid-Oost Azië

30 Juni 2013 - 24 Juli 2013

Jordanië

Landen bezocht: