Dante's Peak - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu Dante's Peak - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

Dante's Peak

Door: Philippe

Blijf op de hoogte en volg Juul

28 Juli 2015 | Thailand, Chiang Mai

Wanneer je je ogen sluit en denkt aan een dorpje in een bergachtig regenwoud, verborgen in de wolken zul je aan een dorp denken wat veel weg heeft van Pai waar Juul en ik nu zijn. Na een dag Chiang Mai zijn we gisteren richting Pai gegaan. Een route van ongeveer 100 km die door de vele haarspeldbochten ruim drie uur duurde. De route was overweldigend mooi; klimmend dwars door het regenwoud. Het gezelschap in de bus was variërend van een Engelse jongen uit Hardfordshire tot Thaise militairen die naar de militairen basis in Pai gingen. Het hostel waar we nu zitten heeft wat weg van kamperen, maar dan midden in het regenwoud en tussen de rijstvelden. Rijst kan naar het schijnt 2 à 3 keer per jaar geoogst worden, vandaar dat de kleuren van de vele rijstvelden verschillen van elkaar: sommige rijstvelden zijn net geoogst terwijl andere nog geoogst moeten worden. Het uitzicht vanuit het hostel is werkelijk overweldigend, Juul en ik hebben beide een paar minuten de tijd nodig gehad om te beseffen waar we nu eigenlijk zijn, zo indrukwekkend! Vele leuke nieuwe mensen ontmoet waarmee we savonds ook naar Pai zijn gegaan, erg gezellig en wederom heerlijk gegeten!

Vanwege het feit dat Pai omgeven is door prachtige regenwouden en bergen huren vele mensen hier een scootertje. Vandaag hebben wij exact dat gedaan en zijn met een groepje van vijf gaan toeren door de omgeving. Prachtige wegen, dwars door het regenwoud opzoek naar de geheime warmwaterbronnen van Pai. Na een half uur gereden te hebben, kwamen we bij deze sprookjesachtige plek aan. In het midden van het regenwoud , lag een klein meertje waar een soort witte rook vanaf kwam die je ook wel tegenkomt in de Fata Morgana. Het water was aangenaam warm en liep over in een kleine waterval. Wij waren de enige die er waren en er hing een serene rust. Deze plek deed mij heel erg denken aan de film Dante´s peak met Pierce Brosnan over een vulkaan, in deze film komen de zogenoemde Hotssprings ook voor. Wij vroegen ons af hoe deze bronnen zijn ontstaan ………… Geweldig om te zien en vooral in te zwemmen, na de drukte van Bangkok en Chiang Mai kan het contrast bijna niet groter zijn met de plek waar we nu zijn! Na deze duik, zijn we verder getuffed naar Pai canyon, een canyon in de bossen. De sfeer die in Pai aanwezig is kan het best omschreven worden als relaxed en ontspannen. Wij snappen nu waarom de vele mensen die wij tot nu toe zijn tegengekomen erg enthousiast waren over Pai. Morgen aan het begin van de avond reizen we door naar de grens met Laos, om vanuit daar de slowboat te pakken over de Mekong rivier richting luang Prabang!

Liefs Phil en Juul

• 28 Juli 2015 - 19:21

Hanneke Vernooy:

Ha phil en juul,
    wat maken jullie allemaal mee, echt fantastisch.
    Xxxxx mam

• 28 Juli 2015 - 20:04

Geert Ehrismann:

Wat een mooie tocht en de bijbehorende unieke ervaringen!
    Geniet ervan

• 28 Juli 2015 - 22:13

Liesbeth:

hoi boys
    wat een ervaringen in een warme wereld
    verder veel plezier