Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: Philippe

Blijf op de hoogte en volg Juul

08 Augustus 2015 | Vietnam, Hoi An

Hoi An,

Reno, speciaal voor jou zal ik weer eens een verslagje typen;)

Hoi An, is geen groet aan An maar een oud stadje aan het strand halverwege de kust van Vietnam gelegen aan de Zuid-Chinese zee. Hoi An had, tot eind 19e eeuw de belangrijkste haven van Zuidoost Azië. Vooral de Japanners en Chinezen hebben hun stempel op de stad gedrukt. Ze zeilden op de voorjaarswinden de haven binnen en bleven dan de hele zomer, tot de moesson wind ze weer naar huis blies. De binnenstad voelt daarom wat Chinees aan.

Hoi An is, in tegenstelling tot veel andere Vietnamese steden, niet gebombardeerd tijdens de twintig jaar durende Vietnam oorlog; het oude centrum is nog volledig intact. Tijdens onze eerste kennismaking met dit autovrije stadscentrum werden we begeleidt door klassieke muziek wat de hele dag door de straten van Hoi An klinkt. De sfeer die in deze stad aanwezig is kan worden omschreven als rustgevend en ontspannen, marktjes worden afgewisseld door leuke restaurantjes en cafeetjes.

We zijn nu vier dagen hier en hebben heerlijk wat dagen op het strand geluierd, de zon schijnt volop en door de voorjaarswinden is het heerlijk uit te houden hier. Onze culinaire reis heeft ook op deze plek weer een vervolg gekregen; weer heerlijk gegeten de afgelopen dagen, van Indiaas tot de authentieke Vietnamese keuken, in Hoi An vind je het! Voor de kust van Hoi An liggen de idyllische Cham Islands, een groep eilanden met naar het schijnt een prachtig onderwaterleven. Het doet ons beide goed om weer een duiktrip in het vooruitzicht te hebben. Overmorgen laten we ons door dezelfde voorjaarswind meenemen richting het zuiden van Vietnam! Geniet ook daar lekker van het zonnetje!

Liefs Philippe & Juul

• 13 Augustus 2015 - 19:11

Reno:

Dit verslag getuigd van verbetering. Ga zo door. Haha nee, maar zonder gein. Toen ik dit las schrok ik in het begin: je snap misschien zelf wel waarom. Op dit moment zit ik op een dakterras. Een dakterras in sanne's huis. Suus en san zijn boodschappen doen en ik heb net de ikea kast van san uit elkaar gehaald. Ik heb mezelf net stiekem op een gestolen wijntje getrakteerd. Jongens, geniet er nog van. Het klinkt, zoals je zelfs zegt, idyllisch en de foto's liegen er ook niet om.