Cham Islands - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu Cham Islands - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

Cham Islands

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

11 Augustus 2015 | Vietnam, Hoi An

Vanaf een balkon op de eerste verdieping van een restaurantje met uitzicht op het oude centrum van Hoi an zittend tussen de Aziatische lampionnen en de bloeiende bougainville en met op de achtergrond klassieke muziek, zit ik te typen. Eergisteren zijn we gaan duiken bij de Cham Islands voor de kust van Hoi An. Vroeg al op pad om met een boot 1,5 uur te varen naar de eerste duikspot. Leuk om na 2 jaar weer te duiken en zeker de tweede duik was erg mooi. We zagen in het begin een prachtige koralen tuin en een hele grote schol met sardines die als een grote bal in een rots inham zwommen. Na afloop van het duiken was er een lunch georganiseerd op een strandje van het eiland. Een bounty strandje ten volle ui. Palmbomen op het strand met daartussen hangmatten, witte stranden en een azuur blauwe zee. Een prachtig plekje!

Bij thuiskomst in Hoi An ontstond het idee om de daaropvolgende dag (gisteren) terug te gaan en dan daar ergens te overnachten in een vissersdorpje. Zo gezegd zo gedaan, deze keer met de locale ferry naar het eiland gevaren tussen de kippen en de eenden en 5* zoveel moeten betalen als de locals maar het was het allemaal waard. Terug gelopen naar hetzelfde strandje en daar een heelrijke zonovergoten middag gehad. Tijdens de lunch hebben we zelfs kunnen regelen om in een tentje op het strand te slapen!

Na een heerlijk diner van seafood rondom een kampvuur van de (vallende) sterren genoten en geslapen met op de achtergrond de brekende golfjes. ’s Ochtends vanuit de tent recht de zee in en in de branding wakker zitten worden. Een geweldige ervaring!

We hebben net erg lekker geluncht met 2 Franse dames die we op het strand hebben leren kennen. Vanavond reizen we met een slaapbus naar Nha Trang.

Liefs Juul & Philippe

• 11 Augustus 2015 - 15:24

A.vogels:

Hoi schatten,
    Iedere keer weer met verbazing gelezen naar jullie verslagen,het ene nog mooier dan het andere,
    geweldig wat jullie allemaan zien,en doen.wij genieten met volle teugen mee.
    dikke kus,van OPa enOMA .

• 12 Augustus 2015 - 15:50

Hanneke:

Ha mannen,
    heerlijk zo'n paar dagen sreand, rust en toch ook avontuur.
    Ik geniet volop van jullie verhalen en foto's.
    Jullie zien er goed uit, blijf zo genieten.
    Liefs mam

• 12 Augustus 2015 - 20:21

Marionette:

Wat blijft het fijn om een beetje mee te kunnen beleven. Vietnam komt op de Bucket list. Liefs mams