Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

24 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

We zijn weer in Bangkok! Heel erg leuk om weer in deze stad te zijn, ik merk dat ik het de leukste stad van Azië vind waar ik tot nu toe ben geweest. Bangkok heeft heel duidelijk 2 zijden, de moderne westerse waar je lekker kan shoppen en je kan onderdompelen in luxe, en de authentieke waar je het echte Azië gevoel krijgt met prachtige marktjes, rivieren en lekker eten. We zijn weer avond weer gaan eten bij het heelrijke eetkraampje in China Town wat we aan het begin van onze reis hebben ontdekt. Het heet inmiddels óns tentje ;) We hebben nergens lekkerder gegeten dan daar en gaan er zeker nog terug.

Gisteren hebben we lekker geshopt zoal mannen shoppen, beetje rondlopen en niks kopen… ’s Avonds hebben we Mirjam, Gerard, Jesse, Thijs en Gijs ontmoet (de ouders van een vriendin van ons, Jesse).Erg gezellig met hun biertjes gedronken en een hele leuke avond gehad. Met z’n alle terug naar het hotel op één tuktuk met Philippe en Thijs eraan hangend aan de achterkant en zo midden in de nacht door Bangkok crossen:D

Vanmiddag hebben we een boottocht gemaakt met zo’n lange boot met een mega motor achterop door de kanalen van Bangkok. Toen papa mama en Daniek hier in 2007 waren hebben we dat ook gedaan. Het indrukwekkendste moment was toen dat er plotseling vlak naast de boot een gigantische varaan uit het water kwam. Nu gebeurde dat weer! Ik denk dat het dezelfde was:)

Liefs Juul & Philippe

• 24 Augustus 2015 - 15:41

Marionette:

Wel fijn dat je in een stevige boot zat toen die varaan zich (weer) liet zien. Lees op Wikipedia dat ze in staat zijn om een koe naar binnen te werken !!! Overigens kunnen ze 40 jaar oud worden. Heb je een foto gemaakt ? Kunnen we vergelijkend onderzoek doen met het exemplaar dat we in 2006 hebben gezien... Beetje jaloers ben ik wel op Miriam en Gerard die als ouders gisteren gezellig van de partij waren ! Geniet nog lekker van die bijzondere stad !

• 24 Augustus 2015 - 20:45

Anky:

Ha lieve Juul en Philippe,
    Wat een uitvinding deze site. Heb hierdoor een beetje mee kunnen reizen met jullie.
    Het voelt als een ontzettend inspirerende, relaxte fijne reis. Jullie rugzak vol met ervaringen en nieuwe vrienden. Waar ik nog benieuwd naar ben zijn de geuren. Het lijkt me een nogal zweterig stukje wereld.
    Geniet nog samen van de laatste dagen in jullie favoriete stad en jullie 'tentje'.
    Juul alvast een super tijd het komend half jaar en Philippe tot snel.
    Bedankt voor deze reis.....

xxAnky