The End - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu The End - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

The End

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

26 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Philippe en ik worden vaak vergeleken met ‘Jut en Jul’ of een ‘getrouwd stel' genoemd. En dat klopt eigenlijk ook. We hechten allebei erg veel waarden aan een goede sfeer, een fijne plek en zijn erg kritisch. In overleg komen we altijd tot een weloverwogen beslissing en als we het ergens naar ons zin hebben komen we altijd terug. Het zijn deze elementen plus een wederzijdse interesse in cultuur, natuur, geschiedenis, economie en lekker eten die onze vriendschap zo bijzonder maakt en deze reis zo fijn.

We hebben deze reis op 15 verschillende plekken geslapen, we hebben 45 mensen ontmoet waar we echt inhoudelijk mee hebben gesproken, +- 5500 km over lang afgelegd via bus, boot en trein, 5 landen bezocht, gedoken, geslapen op een bounty strand, scooter gereden door de bergen bij Pai, de killingfields bezocht, zonsopgang gezien bij Ankor Wat, boottocht over de Mekong riviergedaan, gebowld in Luang Prabang, mega metropolen bezocht (Bangkok, Phnom Penh, Dubaï en Ho Chi Minh city), prachtige watervallen gezien bij Luang Prabang, extreem lekker gegeten vooral in Bangkok en nog veel meer. We hebben veel gereisd maar daardoor ook heel veel gezien en gedaan.

Ik zit nu (natuurlijk) aan óns ontbijt tafeltje in het hotel en de ober heeft net de stoel van Philippe een stukje naar achter geschoven zodat hij gemakkelijk kan gaan zitten. Hij is er alleen niet. Gisterenavond zijn we na nog een leuke dag in Bangkok waarbij we naar nog een paar van ónze plekjes zijn geweest naar het vliegveld gereden en is Philippe alleen naar Nederland vertrokken. Het is nu even heel erg pijnlijk om hier zonder m’n beste vriend te zijn en om hem zo lang te moeten missen. Ook moet ik eerlijk bekennen dat ik ook erg graag weer naar huis zou gaan. Na 5 weken intensief reizen is het ook wel goed geweest en ik begin mijn dierbaren te missen. Voor mij is het avontuur echter nog maar net begonnen. Ik ben vandaag nog in Bangkok om nog wat inkopen te doen voordat ik donderdag naar Koh Phangan reis om te beginnen aan mijn stage.

Ik voel me vanochtend even heel klein en kwetsbaar alleen aan de andere kant van de wereld. Het is wel fijn dat ik Bangkok al vrij goed ken en me hier vrij vertrouw voel. Leuk is dat we al een paar dagen in dit hotel hebben gezeten en de bediening inmiddels weet dat ik graag verse melk in mijn koffie drink in plaat van dat vieze poeder. Hij kwam er zojuist voor het eerst uit zichzelf mee aanlopen en het zijn deze kleine dingetjes die me een fijn gevoel geven. Gevoelig als ik ben moet ik af en toe huilen maar put troost uit alle prachtige herinneringen die ik samen met Philippe heb gecreëerd deze reis, bedankt maatje!

Ook jullie bedankt voor de leuke reacties. Erg leuk om te horen dat er zo meegeleefd en bijna meegereisd wordt. Ik zal af en toe via deze weg jullie op de hoogte houden over mijn stage tijd.

Heel veel liefs, Juul

  • 26 Augustus 2015 - 08:46

    Geert Ehrismann:

    Ha zoon,
    Jij alweer een halve dag op weg en ik weer aan de slag gegaan te Eindhoven. Lees je berichtje en voel met je mee. Mooi om je dierbaren te kunnen missen/ naar hen te verlangen en dan te constateren dat er een periode aanbreekt die je nog niet kent: in je eentje het pad bewandelen en er vervolgens een draai aan te geven richting de nieuwe plek. Een stage waar je VOL voor kunt gaan op een unieke plek in de wereld. Daarnaast streeft de organisatie waarvoor je gaat werken ook nog naar herstel van door de mensheid vernietigd natuurschoon te weten het koraal. Wat prachtig en hoe mooi is het dat jij mogelijk in 2080 aan jouw kleinkinderen kunt gaan vertellen dat jij mede aan de basis hebt gestaan van het "bloeiende" koraal wat weer overal in de wereldzeeën in vol ornaat aanwezig blijkt te zijn.
    Mooi om je gisteren even te spreken en als je behoefte hebt om even te bellen dan staat de lijn open.
    Liefs van je pa en geniet van je pad!

  • 26 Augustus 2015 - 12:14

    Marleen:

    Ha lieverd

    Wat heb je je vriendschap met Philippe mooi omschreven. Ik kan me voorstellen dat je je nu alleen voelt. Mensen die klein en kwetsbaar kunnen zijn .....zijn groot en sterk!!
    Wens je een mooie stage toe met indrukwekkende ervaringen en lieve mensen om je heen.

    XXXXXX marleen

  • 27 Augustus 2015 - 16:44

    Greet:

    Lieve Juul en Philippe,
    Wat heb ik genoten van jullie verslag over jullie fantastische reis!
    Bedankt hiervoor.
    En Juul heel veel succes met je stage, ik wens je heel veel mooie ervaringen, ook in je eentje is ontmoeten heel inspirerend. Nog veel plezier, als je met carnaval maar weer terug bent!

  • 27 Augustus 2015 - 19:33

    Liesbeth:

    Hoi Juul
    Nu schrijf ik alleen aan jou. Wat zal dat leeg voelen nu Philippe terug is naar Nederland. Je hebt samen een unieke ervaring opgedaan, die je je altijd zal herinneren. Samen zo bevriend te zijn is uniek en superfijn. Nu start jouw nieuwe stuk, stage en koraal. Het mooiste stukje natuur dat onze wereld heeft. Het doet me deugd dat je je dierbaren mist. Gelukkig zijn er mogelijkheden om contact met ze te leggen en ze kunnen zien en horen.
    Lieve Juul, ik wens je heel veel succes en vooral een leerzame stage.
    Ik denk aan je
    Liefs
    Tante Liesbeth

  • 31 Augustus 2015 - 16:01

    Nelly Ehrismann:

    Ha die Juul,
    Zo zie je maar, een persoonlijke en emotionele mededeling levert hel wat reacties op!
    Ik heb veel aan je gedacht de laatste dagen en zie jou daar een beetje verloren rondlopen op zoek naar wat compensatie nu Philippe weg is. Maar wat kijk je met veel rijke herinneringen terug en wat staat je nog veel moois te wachten!! Nu kun je net als vroeger toen je kwam logeren avonturen beleven...
    Ik wens je een prachtige tijd toe!
    Vandaag is mijn laatste werkdag en binnen enkele dagen wordt mijn Fontys-account opgeheven.
    Ik geef je daarom mijn nieuwe emailadres zodat ik toch kan volgen wat je meemaakt.
    nellyehrismann17@gmail.com

    De komende 6 weken zitten we weer in Italië en zal ik weinig of niet mailen dus een app-je is dan beter.
    Lieve Juul geniet van alles wat je meemaakt en tot de volgende keer!
    Nelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Zuid-Oost Azië

-

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2016

Fietstocht

03 Januari 2016

Bangkok

31 December 2015

Afscheid

29 December 2015

Sailrock

26 December 2015

Kerst
Juul

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 40205

Voorgaande reizen:

26 Juni 2017 - 22 Augustus 2017

Central America

06 Juli 2016 - 25 Augustus 2016

Filipijnen & Sulawesi

21 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Zuid-Oost Azië

30 Juni 2013 - 24 Juli 2013

Jordanië

Landen bezocht: