Kerst - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu Kerst - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

Kerst

Door: Philippe

Blijf op de hoogte en volg Juul

26 December 2015 | Thailand, Ko Pha-Ngan

70 kilo Varkensvlees
Voor zowel Juul alsmede ikzelf is het de eerste keer dat we kerst vieren buiten Nederland in een sub-tropisch klimaat. Na een dag heerlijk te hebben geluierd op het strand zijn we tegen het einde van de middag naar de Crow bar gegaan, vlakbij Juul’s huisje. De eigenaren, A en Chris waren al dagen bezig met de voorbereiding voor deze kerstbrunch/diner. Zij organiseren dit eens per jaar om de vaste gasten te bedanken. Het resultaat mocht er zijn, Van Kingcrab-salade tot gepofte aardappels tot gerookte zalm en rosbief. Maar het absolute ‘hoogtepunt’ voor vele was het hele varken van 70 kilo.. Dit huzarenstukje hebben Juul en ik aan ons voorbij laten gaan. Terugkijkend was onze eerste tropische kerstavond erg geslaagd, vele mensen leren kennen via Juul en erg lekker gegeten en gedronken.

De Eerste Kerstdag begon met wederom een heerlijk ontbijtje bij Juul’s favoriete koffietentje; World’s end. Onder het genot van een heerlijk glaasje Cremant hebben we ons heerlijke ontbijtje verorbert. De zon was uitnodigend waardoor we de kerstmiddag door hebben gebracht op het strand met o.a een potje beach –tennis. Tijdens het ontbijt hadden we van de vele Engelse mensen die op dit eiland wonen, gehoord dat het een traditie is om op eerste kerstdag naar The Mason’s Arms, een traditionele Engelse pub, te gaan, midden tussen de palmbomen. De Christmas roast is een terugkerend fenomeen hier. Erg leuke plek, hartstikke druk en voor even hadden we echt het gevoel dat we in een pub in Engeland stonden. Lekker wat pints op in het zonnetje en wat leuke Engelse ontmoet.

Eens in de maand wordt erop dit eiland een mega groot strandfeest georganiseerd genaamd; The Full Moon Party. Van over de hele wereld komen mensen op dit evenement af. Gisteren werd er weer een Full Moon feest georganiseerd, en wel de drukste van het jaar door het ‘’hoogseizoen’’(+- 40.000 mensen). Ik wilde er graag een kijkje gaan nemen omdat ik er veel van had gehoord, mede van Juul die er al twee keer geweest was.

Ik heb m’n ogen uitgekeken, een grote drukke chaos naar mijn idee; met ketsbezopen en hallucinerende mensen en verschillende podiums die elkaar probeerde te overtreffen met het steeds harder en meer door elkaar draaien van muziek. Grappig om dit feest een keer gezien te hebben maar naar onze mening kunnen ze er iets veel veters en leukers van maken door bijvoorbeeld de vele kleine podiums (die te dicht op elkaar staan) te vervangen door twee grote podiums. Wel lekker gezeten bij een soort lounge bar op een klif waar ze overigens erg goede muziek draaiden.

Vandaag, Tweede kerstdag zoals we in Nederland kennen, hebben we vooral lekker rustig aangedaan. Na vorige week vrijdag gearriveerd te zijn op Koh Pag-hang en ik Juul na lange tijd weer eindelijk weer zie, zijn we nu ruim een week verder. De afgelopen dagen heb ik, onder begeleiding van Juul ,al een hele hoop prachtige, leuke plekjes gezien waar Juul de afgelopen tijd heeft doorgebracht, daarnaast kerst meegemaakt op een tropisch eiland en morgen gaan we duiken!! Heel fijn om Juul weer te zien en dit allemaal met hem te mogen meemaken!

Fijne Kerst nog voor jullie!!

Liefs Philippe

• 28 December 2015 - 09:39

Marionette:

Lieverds, wat een mooie verhalen wederom. Met een beetje fantasie stap ik een beetje met jullie mee! Dat jullie het fijn hebben is heerlijk. Geniet van de komende dagen. Alle liefs, Mamionette

• 28 December 2015 - 10:39

Liesbeth:

Hoi Boys,
    Wat een weertje en belevenissen
    Wij hadden ook een gezellige kerst.
    Wel dikmakend.....
    Leuk om je te zien bij terugkomst.
    Als je wilt logeren, is dat prima
    Geniet nog van jullie vakantie en tot snel.
    liesbeth