Apo Island - Reisverslag uit Dumaguete City, Filipijnen van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu Apo Island - Reisverslag uit Dumaguete City, Filipijnen van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

Apo Island

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

23 Juli 2016 | Filipijnen, Dumaguete City

In de tricycle onderweg naar de boot om naar Apo Island te gaan vanuit Dumaguette kregen we een klapband en kwamen we erachter door de verkeerde chauffeur te zijn opgepikt. We werden door het hotel dat we hadden geboekt opgehaald met een busje om 09:00 uur en precies om 09:00 uur kwam er een man binnen die vroeg of we naar Apo Island wilde. Wij dachten dus dat hij van het hotel was en gingen mee. Gelukkig kregen we een klapband (anders hadden we ruzie gekregen met die man over de prijs) en werden we na een aantal telefoontjes alsnog door het hotel opgepikt langs de weg waar we gestrand waren.

In het busje van het hotel zaten al twee Chinezen. Phil en ik keken elkaar al met opgetrokken wenkbrauwen aan want op Chinezen hebben we het niet zo. Phil stapte voor in en ik ging achter naast de Chinezen zitten. De Chinezen blijken een man en vrouw te zijn. En de man heeft een vriendelijke open uitstraling. Ik zit net naast hem waarop hij me enthousiast aankijkt en ziin linker hand aanbiedt. Ik ben in de war want je schudt iemands rechter hand, zo hoort het. Ik kijk dus vertwijfeld naar de linkerhand hand van de Chinees en biedt mijn rechter hand aan. Hierop zie in de oogopslag van de Chinees dat het kwartje valt en hij schudt stevig zowel mijn rechter hand en mijn linker hand zodat we in een soort hand arm begroeting verstrengeld zijn en zegt: 'Lee from China' ik zeg: 'Juul from Holland'. Lee begroet voortaan altijd met 2 handen:)

Na deze hilarische ontmoeting zijn we per boot naar Apo Island gevaren. Een waanzinnig mooi en piep klein eilandje, nog veel kleiner dan Malapasqua. Te voet hebben we het eilandje verkent en er hangt een heerlijke serene rust. Er zijn geen gemotoriseerde voertuigen op het eiland en mensen transporten dingen en zelf gebouwde houten karren. Op een idyllisch strandje hebben we lekker liggen lezen.

Ik ben net wakker. Onze kamer heeft uitzicht op zee waardoor je als je wakker wordt naar de palmbomen en de zee kijkt en kleine golfjes hoort breken op het strand. Vandaag gaan we iig snorkelen met schildpadden en wellicht ook duiken.

Liefs Juul

P.s. Internet hebben we maar soms omdat er niet altijd stroom is. Foto's volgen later!

  • 23 Juli 2016 - 21:37

    Marionette:

    De dag begon dus met misverstanden die gelukkig goed zijn opgelost. Serene rust klinkt als muziek in mijn oren. Geniet ! xxx Mamionette

  • 24 Juli 2016 - 09:20

    Omaenopa:

    Goede morgen,
    Wat een leuke belevenis weer,en let wel op met snorkelen en duiken.
    dikke kus van een bezorgde OMAen OPA.

  • 24 Juli 2016 - 10:53

    Geert:

    Body-language zou internationaal moeten zijn maar nergens zoveel onduidelijkheid over als over de lichaamstaal. Gisteren nog was je moeder ZEEER verbolgen omdat ik met iets te veel nadruk keek naar met siliconen verstoorde borstenpartij. Het kijken alleen al was genoeg voor een stevige oorlog hier.
    Geniet ervan ennne...kijk voorzichtig.
    GRT

  • 24 Juli 2016 - 13:45

    Gerard/marian:

    Vrienden voor het leven, die kom je overal tegen:)
    Geniet ervan......want voor je het weet ben je al weer in Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Dumaguete City

Filipijnen & Sulawesi

We gaan weer op reis! 7 weken lang vrijheid en zien wat er op ons pad komt:D

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2016

Surprise

08 Augustus 2016

Java

05 Augustus 2016

Pulau Bunaken

01 Augustus 2016

Trekking

30 Juli 2016

Tanja Toraja
Juul

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 40180

Voorgaande reizen:

26 Juni 2017 - 22 Augustus 2017

Central America

06 Juli 2016 - 25 Augustus 2016

Filipijnen & Sulawesi

21 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Zuid-Oost Azië

30 Juni 2013 - 24 Juli 2013

Jordanië

Landen bezocht: