Java - Reisverslag uit Pacitan, Indonesië van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu Java - Reisverslag uit Pacitan, Indonesië van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

Java

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

08 Augustus 2016 | Indonesië, Pacitan

Java is vooralsnog geen succes voor ons. Na de reis van Manado naar Surabay hadden we het plan om naar de top van de Bromo vulkaan te gaan. We waren naar Malang gegaan, een plaatsje aan de voet van de Bromo, om vanuit daar naar de top te reizen. In Malang kwamen we er alleen achter dat het erg duur was, heel toeristisch en dat we om 12 uur 's nachts moesten vertrekken om de zon te zien opkomen op de top. We besloten om het niet te doen en wellicht een andere, minder toeristische, vulkaan te beklimmen op Java.

De volgende dag, gisteren, zij we naar Pacitan gereisd, een plaatsje aan de zuidkust wat bekend staat om mooie stranden en surf golven. Het was een waanzinnig vermoeiende tocht in kleine hele gammele busjes zonder airco en waar volop in gerookt werd. We hebben 4 keer moeten overstappen en er ruim 10! uur over gedaan op krappe bankjes.. Bij aankomst bleek Pacitan een lelijke stad te zijn met een compleet verpeste kustlijn vol lelijke 'resorts'. Na een wederom matige maaltijd, waarbij er speciaal voor ons (we waren de enige) werd gespeeld op keyboard en live gezongen, besloten om door te reizen naar Yogjakarta.

Vanochtend was ik er even helemaal klaar mee na een ontbijt waarbij we koffie kregen waar klonten drab in dreven, een karige omelet met kleffe ham en een berg friet met ketchup.. Gelukkig lijkt deze stad wel leuk en krijg ik weer een beetje (reis)energie! We hebben vandaag een beetje rond gescooterd en dat was heerlijk:) Toevallig zijn Willem en Susie hier ook en die gaan we zometeen ontmoeten:)

Liefs Juul

• 09 Augustus 2016 - 09:26

Opaenoma:

Goede morgen
    Lieverds,een keer niet zo fijn dat is jammer,Juul hier is alles oke,behalve het weer zit niet mee,koud en regen,en iedere dag maar denken het wordt wel een keertje beter.niet dus.
    Maak er vandaag weer iets moois van,doen wij ook,Liefs opa en oma.