San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

San José

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

07 Juli 2017 | Costa Rica, San José

We hebben het erg leuk gehad op de Corn Islands. Wat een leuke sfeer, mooi weer en leuke ontmoetingen. We ontmoette de eerste avond 2 hele leuke Nederlandse meiden waar we heel goed mee op konden schieten en erg mee hebben gelachen. De ontmoetingen op een reis zijn altijd een van de leukste ervaringen en dit was misschien wel de leukste ontmoeting van de afgelopen jaren.

Na een paar heerlijke dagen zon, zee, en strand zijn we gisteren naar San José (de hoofdstad van Nicaragua gereisd). Op een kleine motorboot met veel te veel mensen, we kregen er echt een beetje een vluchtelingenboot idee bij, zijn we eerste naar Big Corn Island gevaren om daar met een klein vliegtuigje naar Managua te gaan. Via Managua zijn we meteen door gevlogen naar San José (vlucht door het onweer met veel turbulentie) waar we gisteren avond laat aankwamen.

Het o zo tropisch klinkende Costa Rica heeft een iets minder leuk begin dan verwacht. Het is hier koud, (relatief gezien dan) 19 graden, het regent en San José is niet zo’n leuke stad. Sowieso hebben we eigenlijk nog niet echt een leuke stad gehad deze reis maar dat komt hopelijk nog. Vandaag hadden we een beetje een slome dag niet zo goed wetende wat te doen. We hebben de stad verkent te voet en per taxi en zijn nu net terug in het hostel om een beetje te luieren.

Morgen reizen we naar een van de mooie regenwoud gebieden van Costa Rica om te gaan zien waar dit land om bekend staat; de jungle.

Liefs Juul en Phil

• 08 Juli 2017 - 04:00

Liesbeth:

Hoi
    Wat een verhalen weer
    Het goud museum in san jose (costa rica) is de moeite waard
    Misschien een idee om zo de stad te verkennen
    Zijn er nog steeds beelden van koeien op alle straathoeken en in de bomen?
    Ben benieuwd.

• 08 Juli 2017 - 06:58

Geert:

Ontmoetingen met dames......altijd interessant mits ze leuk zijn. ......
    Geniet ze!!
    Liefs pa

• 08 Juli 2017 - 08:22

Vogels:

ha,lieverds
    wat een mooie verhalen weer,maar kijk in de regenwoude uit voor slangen,weet ik uit ervaring,ha ha.gehoord van ons danielle natuurlijk maar dat is al weer lang geleden.is daar geweest op huweljiksreis.
    geniet,geniet ,van alles en vooral wat mooi is,en pas goed op je zelf
    groetjes ,en een paar dikke kussen van ons.opa en oma.

• 08 Juli 2017 - 08:39

Mamionette:

Ha mooie mannen, ik haal mijn topografische kennis weer op als jullie reizen. wist niet dat Nicaragua grenst aan Costa Rica. Daniëlle en Eric zijn op Costa Rica getrouwd. Da's alweer 17 jaar ( of zo ) geleden maar het is wellicht de moeite waard om aan hen te vragen waar dat ergens was. Als ik me de foto's voor de geest haal, was het op een erg mooie plek. De jungle van Costa Rica spreekt tot mijn verbeelding. Jullie gaan het beleven. Geniet ervan lieverds.