Makassar - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu Makassar - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

Makassar

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

28 Juli 2016 | Indonesië, Makassar

Uitkijkende vanaf een soort van cafeetje op de eerste verdieping van de 'boulevard' van Maksaar drinken we ons eerste Indonesische biertje: Bintang. Na een aantal heerlijke dagen op het idyllische Apo Island zijn we via Kuala Lumpur naar Makassar gereisd. Gisteren hadden we eigenlijk een vrij relaxte reis dag die in een complete hel veranderde omdat onze vlucht van Dumaguete naar Cebu was gecanceld. Wachtend bij de gate op het piepkleine vliegveldje kregen we een uur voor vertrek te horen dat de vlucht niet door ging. Stom toevallig ontmoeten we een Australische vrouw die voor een advocaten kantoor werkt in de regio en dezelfde vlucht had als wij. Haar connecties reikte velen malen verder dan de onze en met boot en privé chauffeur zijn we met haar mee gereisd naar Cebu.

Er was een kleine kans dat we onze vlucht zouden halen maar halverwege leek dat al zo goed als onmogelijke door drukte op de weg. Echter bleef er een kleine kans bestaan dat we het zouden halen en hebben we daarom doorgezet. Om 15:00 uur kwamen we aan op het vliegveld en onze vlucht vertrok om 15:05. Trillende van de stress en zwetend van het rennen stonden we bij de incheckbalie en bleek dat onze vlucht 30 minuten vertraagd was en haalde we het toch! Heel fijn want anders zouden we ook de aansluiting missen de volgende dag naar Makassar en hadden we een hoop geld verloren.

Dichtbij het vliegveld overnacht en vanochtend naar Makassar gevlogen. Dit is de grootste stad van Sulawesi met 2 miljoen inwoners. Vandaag hebben we fort Rotterdam bezocht een gebouw stammend uit de Nederlandse Koloniale tijd en een vismarkt waar de meest uiteenlopende vissen werden verkocht en wat een grille voorbode was voor het duiken hier. Makassar heeft, op een veelbelovend visrestaurant waar we vanavond gaan eten na, niet heel veel te bieden en daarom reizen we morgen door naar Rantepao. Een plaatsje in de binnenlanden wat centraal ligt in het Tana Toraja gebied wat bekend staat om hele bijzonder natuur en vooral cultuur.

Erg leuk om in een nieuw land te zijn en aan een nieuw deel van deze reis te beginnen. Ook wel een behoorlijke omschakeling waar ik even aan moet wennen.

Liefs Juul

• 29 Juli 2016 - 09:34

Omaenopa:

Goede morgen mannen,
    De ene belevenis na de andere,geweldig,hier is het nu als ik naar buiten kijk saai donker regenweer,niet goed voor de stemming s morgens,maar we maken er iets van.
    lieverds,geniet inTana Toraja van de natuur en cultuur.Veel liefs van Oma e Opa.

• 29 Juli 2016 - 14:00

Marionette:

Lieverds, als je reist zoals jullie dat doen is schakelen part of the deal. Ik kan me voorstellen dat dat niet altijd even gemakkelijk is maar dat hoort bij reizen toch ?! Ik ben alweer benieuwd naar jullie belevenissen in de binnenlanden. Zoals opa en oma al aangeven is het weer hier wat wisselvallig. Toch voelt het zomers genoeg aan. Met al die verhalen van jullie en Lisadaniekreno krijgen wij ook reiskriebels. Blijven een beetje hangen in werk, klusjes enzo. Hoort ook bij vakantie om het geklus rustig aan te pakken. vanmiddag gaan we op zoek naar de ultieme houtkachel. Huis moet tenslotte 'op orde' als de kids eind augustus 'op de klep vallen'. lfs Mamionette