Managua - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu Managua - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

Managua

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

28 Juni 2017 | Nicaragua, Managua

Hoi allemaal,

Gisteren zijn Phil en ik naar Managua gereisd (de hoofdstad van Nicaragua) via Panama. Na een vlucht van ruim 10 uur kwamen heel verdwaasd aan in Panama. We moesten daar 5 uur wachten en dat was lang. Vooral omdat het een heel klein en beetje viezig vliegveld was. Ontzettend moe na een reis van 26 uur kwamen we uiteindelijk aan in Managua waar we in record tijd door de douane, langs de bagage en in de taxi zaten (ik denk na het landen zo'n 20 minuten). We werden door een taxi van het hostel opgepikt. In de rit naar het hostel viel het ons meteen op hoe rustig het was op straat. Er was bijna niemand.

Als een blok geslapen en locale tijd 7 uur op opgestaan. Het is hier 8 uur later dus uitslapen zit er niet echt in voorlopig. Vandaag hebben we de stad verkend en de eerste indruk van gisteren, rustig, klopt nog steeds. Na jaren lang aangekomen te zijn in grote Aziatische metropolen is dit even iets heel anders. We hebben totaal niet het gevoel dat we in een grote stad zijn, het voelt meer aan als een slaperig berg dorpje.

Na een flinke wandeling langs de bezienswaardigheden (1 kerk en een heuvel) van de stad zitten we nu bij een erg leuk tentje een vis taco te eten en een biertje te drinken. Het voelt heel vreemd om plots aan de andere kant van de wereld te zitten en dat besef moet nog een beetje doordringen.

Morgen gaan we per bus naar Granada schijnbaar een prachtige oud Spaans koloniale stad op slecht een uurtje rijden hier vandaan.

We zijn benieuwd!

Liefs Juul & Phil

• 28 Juni 2017 - 12:45

Opa En Oma Gemert:

lieverds,

Wij zitten samen met je moeder aan de taart voor haar verjaardag. wat super om weer mee te gaan avonturen ! Lijkt ons inderdaad heel vreemd om in een rustige hoofdstad te belanden na alle Aziatische hektiek. Raar hoe je denkt dat het op de hele wereld eenzelfde situatie zal zijn ! zeer benieuwd naar alle nieuwe ervaringen die jullie tegemoet gaan. Alle liefs van ons én eerst ook uitrusten !