Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

Granada

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

29 Juni 2017 | Nicaragua, Granada

Hoi allemaal,

Wederom als een blok geslapen en vroeg wakker (we hebben behoorlijk last van de jetlag). Rustig opgestaan en met de lokale bus naar Granada gereisd. Weer even wennen aan de lompe rijstijl maar leuk om met een lokale bus onderweg te zijn en je te verbazen over paarden op de weg en lekkende tank wagens vol benzine. Binnen een uurtje waren we er al wat heel fijn is. We zijn gewend aan zware vermoeiende reis dagen en dat valt hier heel erg mee.

Met stralend weer rondgewandeld en gefietst in Granada. Het doet heel zuid Europees aan en dat is niet gek. In de 16e eeuw is dit stadje gesticht door de Spaanse overheersers. Deze stad is destijds gebouwd als show stadje om de lokale bevolking te overtuigen dat de Spanjaarden meer te bieden hadden dan religie en militaire technologie. En dat zie je nog steeds terug, het is Een prachtige stadje. Hele mooie oude felgekleurde gebouwen met prachtige binnenplaatsen met tuintjes.

De eerste indruk van gisteren, rustig, klopt hier ook nog steeds. Het is iets drukker op straat dan in Managua maar nog altijd een beetje leeg. Niet wat je verwacht in een trekpleister als deze stad is. Het is hier overigens ‘s middags echt ontzettend heet, vanmiddag een gevoelstemperatuur van 37 graden!

Morgen gaan we een vulkanisch meer bezoek hier in de buurt waar je schijnbaar ontzettend mooi kan zwemmen in turquoise gekleurd water.

Liefs Juul en Phil

• 29 Juni 2017 - 05:12

Liesbeth:

Hoi
    Inderdaad is Granada een mooi stadje
    Wat je vertelt over de sfeer, herken ik van toen
    Goed dat de reis hierheen rustig verliep.
    Blijf ervan genieten en pas goed op elkaar liefs

• 29 Juni 2017 - 08:28

Geert:

Hey mannen,

Ik ga de verhalen weer met plezier volgen. De "jetlag"naar de "west"is altijd heftiger dan naar de oost. De bonus zit in de dag ipv in de nacht en dat extra daglicht doet beetje pijn.
    Veel plezier
    Grt

• 29 Juni 2017 - 17:59

Susie:

Aaaaah zo leuk om te lezen lieverds (:

Geniet van het zwemmen en de vulkaantocht vandaag!

Xalle liefs

• 30 Juni 2017 - 16:33

Mamionette:

Op vrijdagmiddag 16.30 uur lokale Eindhovense tijd wil ik mijn laptop dichtgooien omdat het werk erop zit en ik denk: "ff. kijken of de mannen iets hebben gedeeld". Heel fijn om jullie te volgen. ik probeer me voor te stellen wat een cultuurshock bij de eerste ervaringen hoort als je gewend bent geraakt aan Aziatische sferen. omdat we ooit in Peru zijn geweest meen ik iets te herkennen van wat jullie beschrijven. Alleen lijkt de omgeving armer, primitiever, harder ? Ik leef lekker mee met jullie belevenissen. alle liefs.

• 30 Juni 2017 - 20:46

Opa En Oma:

Lieverds,
    Wij zijn in Eindhoven want Harrie, de buurman uit Gemert, is met Geert bij de bijen. het leven gaat hier gewoon door. Ik heb weer onkruid geplukt uit die mooie tuin van papa en mama. wij beleven fijn met jullie mee. alle liefs, Opa en Oma.