Little Corn Island - Reisverslag uit Corn Island, Nicaragua van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu Little Corn Island - Reisverslag uit Corn Island, Nicaragua van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

Little Corn Island

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

05 Juli 2017 | Nicaragua, Corn Island

Nicaragua is het armste land van het noordelijk halfrond en dat valt ons eigenlijk helemaal niet zo op. We zijn dan ook voornamelijk in de steden geweest en daar lijkt het alsof de schrijnende armoede die er moet zijn, niet is. Tijdens de vulkaan tocht (heel leuk om van een vulkaan te roetsjen op een houten plank:) was het echter opvallend dat zodra we uit de stad reden over het platteland de armoede wel duidelijk werd. Men verplaats zich daar per paard en wagen en woont in kleine houten hutjes tussen de velden. Er is een extreem verschil tussen arm en rijk hier.

Inmiddels zitten we op Little Corn Island, een piepklein tropisch eilandje in de Caribische zee. Eergisteren zijn we hier met een piepklein vliegtuigje, 1 propeller op de neus en maximaal 12 zitplaatsen, naartoe gevlogen. Spannend maar ook heel leuk om een keer in zo’n vliegtuigje te zitten. We vlogen niet zo hoog en daardoor kon je goed naar het landschap kijken. Wederom viel het ons al uit het raampje kijkend op dat er hier zo weinig is.

Bij aankomst was het bijzonder om te merken dat we voor ons gevoel in een ander land waren aangekomen. Het uiterlijk van de bevolking hier is veel donkerder, ze spreken allemaal Engels en zijn een stuk opener dan de mensen op het vaste land. Er hangt een hele relaxte sfeer op het eilandje; veel bob Marley en yo man take it easy energie. Precies waar we behoefte aan hadden. Ons hotel is ook heel leuk, er is bijna alleen maar jeugd en we ontmoetten er erg leuke mensen.

Vandaag hebben we voor het eerst gedoken deze reis! We zagen verschillende soorten haaien, stingrays en grote kreeften. Dit is echt kreeften gebied en voor rond de $10,00,- kun je ontzettend lekkere kreeft eten, waar we dan ook dankbaar gebruik van:)

Morgen hebben we nog een dagje zoals vandaag met duiken en strand en dan reizen we daarna terug naar Managua. Daarna komt er waarschijnlijk een nieuwe bestemming maar welke weten we nog niet. Daar gaan we zo is rustig over nadenken.

Liefs Juul en Phil

• 05 Juli 2017 - 02:15

Liesbeth:

Hello boys
    Wat een belevenissen en weldaad dat jullie dit mogen ervaren. Koester de warmte, de mensen, de natuur en elkaar
    Blijf genieten
    Liefs Liesbeth

• 05 Juli 2017 - 07:54

Vogels:

goede morgen,
    hier is het dus morgen,jullie slapen misschien nog,ik weet het tijdsverschil niet.
    het verschil tussen arm en rijk is hier ook wel steeds meer,maar niet zo extreem herkenbaar.
    lieverds,wat jullie nu weer allemaal zien en doen is voor ons niet te begrijpen,maar,we genieten wel met jullie mee.
    schatten,tot het volgende bericht,groetjes van ons opa en oma

• 05 Juli 2017 - 21:08

Geert:

Ohhhhduiken jaaaa leuk
    Enjoy!!

• 06 Juli 2017 - 15:50

Emilie:

Ha lieve mannen,

Wat geniet ik toch keer op keer van jullie verhalen en van jullie schrijfstijl. Wat heerlijk om te lezen. Pas 1,5 week onderweg en wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. Wat zag Granada er leuk uit zeg, een vrolijke en kleurrijke stad! En dat duiken tussen de haaien en kreeften, het klinkt zo normaal maar jongens wat geweldig zeg, ik kan het me niet voorstellen!! Ik vind het erg fijn om te horen dat jullie aan het genieten zijn, nog een beetje wennen op het begin maar dat is volkomen normaal. Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie volgende bestemming. Hier in Valencia ben ik nog steeds heerlijk aan het genieten van mijn Spaanse leventje. Gisteravond een afscheidsfeestje gehad van een aantal mensen, wat heel erg gezellig was maar ergens in m'n achterhoofd ook niet omdat het einde nu echt in zicht is..maar zo ver is het nog niet. Dit weekend zijn er weer straatfeestjes net als toen met de Fallas, dus dat wordt genieten zoals jullie weten!

Lieve mannen geniet ervan en wij houden contact, dikke kus uit het zonnige Spanje! Xx Eem