Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

Cartagena

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

30 Juli 2017 | Colombia, Cartagena

Cartagena is een prachtig plaatsje. Felgekleurde huizen begroeid met prachtige bougainville wisselen elkaar af met felgekleurde kerkjes. Het doet een beetje aan als een Spaans dorpje alleen dan met veel meer kleur. Het heeft erg veel sfeer en is erg gezellig, helaas ook wel ontzettend toeristisch. Je kunt nog geen 5 minuten ergens zitten zonder dat er meerdere verkopers met prullaria langskomen. Je kon er ook erg lekken eten bij een restaurant genaamd The Cevicheria waar je erg lekkere Peruaanse ceviche en andere heerlijke vis gerechten kon eten.

We hebben 1 dagje rond gewandeld in Cartagena en zijn ook een dagje naar het strand gegaan. Dat was een ontzettende tegenvaller.. een ooit prachtige baai was helemaal vol gebouwd met de meest afgrijselijke hutjes, barretjes, parasolletjes, bungalows en restaurant. Honderden verkopers lopen over het strand. Harde muziek overal en een viezige zee. We hebben heerlijk liggen lezen en gebakken in de zon maar er was eigenlijk niet zoveel aan helaas. Wederom ook erg leuke Nederlandse ontmoet, heel spontaan op het terras en met hun een leuke avond gehad met een etentje op een oud zeilschip.

We zijn nu in een dorpje ter hoogte van Santa Marta dat een beetje in de heuvels ligt. We hebben een hele mooie hotel kamer met balkon en een hele mooi uitzicht over de jungle. Je hoort een beekje kabbelen in het dal. Het is fijn om weer uit de stad te zijn. Morgen gaan we hier de omgeving verkennen en slapen dan ergens met een nog mooier uitzicht:)

Liefs Phil en Juul

• 30 Juli 2017 - 09:03

Mamionette:

Lieverds, nog luierend in bed lees ik jullie bericht aan papa voor en laat de foto's zien. Fijn om jullie zelf ook te zien staan
    Mooie foto's en de bougainville bloeit dus ook in Colombia! Ceviche gegeten? En net zo lekker als in Peru? Klinkt heerlijk om in de heuvels te zijn na zo'n stranddag. Elke dag weer nieuwe dingen ontdekken lijkt me super. Lfs

• 30 Juli 2017 - 22:17

Vogels:

schatten,je moeder is al net zo blij als wij om jullie zo stralend te zien op de foto.het is ook al weer ruim een maand geleden dat we jullie gezien hebben,de bloemen staan inmiddels bijna allemaal in bloei,ik ben er ook heel zuinig op.moet ook wel ,ze krijgen hier genoeg regenwater.we willen de zon weer zien.lieverds we wachten weer op het volgende wat jullie tegen komen.
    kus van ons ,opa en oma.