Dode Zee - Reisverslag uit Mādabā, Jordanië van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu Dode Zee - Reisverslag uit Mādabā, Jordanië van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

Dode Zee

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

08 Juli 2013 | Jordanië, Mādabā

Hallo,

Gisteren een heerlijke avond gehad. Bij aankomst in het hotel een Spaans meisje ontmoet genaamd; ‘Anna’, erg leuk om weer iemand te ontmoeten die net als ons op reis is. Opzoek gegaan naar een leuk plekje om te eten en dat gevonden! Wat ik me voorstelde bij eten in Jordanië waren allemaal kleine Arabische gerechtjes, gezellige pleintjes, Arabische muziek en blije gezichten. Dat kwam gisteren allemaal bij elkaar! Haret Jdoudna gevestigd in een oud pakhuis is het helemaal. Heerlijk eten, prachtige binnenplaats en een super gezellige sfeer.

Vanochtend samen met Anna ontbeten en daarna op pad gegaan. De weg van Madaba naar de Dode zee loopt via Mount Nebo, dat is de plek waar Mozes het beloofde land (het land van melk en honing) voor het eerst heeft gezien. Alweer een belangrijke Bijbelse plek en een waanzinnig uitzicht. Met 820 meter boven zee niveau is de berg niet erg hoog, waar je echter niet aan denkt is dat de berg eindigt in de dode zee die 400 meter onder zee niveau is. Het lijkt dus alsof je op een berg van 1220 meter staat!

Een soort kinderlijk enthousiasme bekroop me bij de gedachte dat we zo in de Dode zee gaan zwemmen! Zo’n kriebel in je buik die je als kind altijd had als je naar de Efteling o.i.d. ging. ‘Zwemmen’ in de Dode zee is echt heel erg leuk en heel erg raar. Als je gewoon schoolslag probeert te zwemmen lukt dat niet omdat je benen naar boven schieten en je ze niet meer onder water krijgt. Je hoeft niet te watertrappelen want je zinkt niet en als je op je rug gaat liggen lijkt het net alsof je op een stoel ligt. Ontzettend leuk om te spelen met dit rare water, het voelt ook heel raar aan, het is dikker dan normaal water en smaakt echt vreselijk zout. Enfin, in dit geval zijn de foto’s denk ik duidelijker.

Morgen gaan we tocht richting Petra maken over de King’s Highway en vanavond gaan we weer eten in dat heerlijke restaurant!

Groetjes Juul

• 08 Juli 2013 - 16:33

Ana Araceli Lezcano:

Ha estado genial conoceros! Ha sido muy divertido eh! La super cena de anoche, y las risas de hoy en el mar muerto! Muchisima suerte con Ramadan, el desierto, el buceo, etc.!! Seguro que nos veremos pronto! Bss

• 08 Juli 2013 - 16:47

Luc:

Hey mannen, mooie foto's en mooie verhalen. Geniet ervan!

• 08 Juli 2013 - 16:49

Luc:

Y Julio, tu profesora de Espanol vive defrente. Nunca sabes como y cuando vas a ver a Ana de nuevo :-)

• 08 Juli 2013 - 17:22

Suus:

Niet spatteren in de Dode Zee, want dat zout prikt ontzettend!

• 08 Juli 2013 - 17:23

Suus:

In je ogen!

• 08 Juli 2013 - 17:37

Geert:

Nog een tip voor jullie: Ga eens een dagje vissen in de dode zee!! Verassend wat daar aan leven te vinden is.
    Mooie verhalen weer en even zou ik willen dat ik weer net zo oud was als jullie......
    Liefs Pa

• 08 Juli 2013 - 18:36

Marionette:

Lieverds, ik herken de behoefte van Geert om weer 20 te zijn ! Maar dan vooral om als meisje zulke leuke mannen tegen te komen op vakantie. lfs, Mamionette

• 08 Juli 2013 - 21:10

Gerrit Vogels.:

Hallo schatten,
    Wat laat je ons toch genieten van alles wat jullie meemaken,en welke nationaliteit jullie wel niet ontmoeten,en mooie meisjes en nu weer een Anna,die mag er ook wel zijn.
    lieverds,tot morgen kus van OPA en OMA.

• 08 Juli 2013 - 22:10

Ingrid:

Ha boys ( en misschien nog Anna),

Dat jullie genieten is te zien en dat jullie erg ondernemend zijn is te lezen. Super, brengt me helemaal in de vakantiesfeer, Thx!

Liefs, tante Piet

• 08 Juli 2013 - 22:15

Hanneke:

ha mannen, wat leuk om jullie te zien (spelen) drijven in de dode zee. lijkt me een hele vreemde ervaring.
    ik ben ook blij dat jullie eindelijk eens lekker hebben gegeten.
    morgen naar petra, dat zal ook weer een hoogtepunt zijn. ben benieuwd!!!!
    dikke kus mam/han

• 10 Juli 2013 - 17:45

Greet:

Wat leuk om jullie zo te zien " drijven "
    Aan zee moet je daar meer moeite voor doen.
    Nienke en Stein zouden daar zo hun zwemdiploma halen!
    Veel plezier! Ook morgen in
    Petra!