Duiken 2 - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu Duiken 2 - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

Duiken 2

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

14 Juli 2013 | Jordanië, Akaba

Hoi,

Vanochtend de training voor mijn EHBO certificaat afgerond en het examen gemaakt. Dik geslaagd met 43 van de 45 vragen goed! Ook het praktijk examen ging goed. Ze hadden weer een spannende situatie gecreëerd met een bewusteloze duiker op het strand.

´s Middags eindelijk dan mijn eerste duik! Samen met mijn persoonlijke duikleraar een prachtige duik gemaakt bij een schipwrak. Wat het extra bijzonder maakte was dat we ook in het schip gingen. Door een zware stalen deur het ruim van het schip in en aan het uiteinde weer eruit. Ook was er een plek in het schip waar nog een grote luchtbel vast zit en daar hebben we even onderwater gepauzeerd. Erg bijzondere duik die ik nog nooit heb gedaan. Vanavond ga ik op dezelfde locatie een nachtduik doen. We gaan dan dus in het donker een groot schip in… Grappig is dat nachtduiken hier onder begeleiding van het leger moet plaatsvinden. Waarschijnlijk om problemen met Israel te voorkomen.

Philippe heeft vandaag zijn eerste echte duik in de zee gemaakt en vertelde dat hij het geweldig vond! Gelukkig wel want je weet natuurlijk nooit of je het wel durft en leuk vindt. Overmorgen gaan we ook samen duiken wat me erg leuk lijkt.

Morgen ga ik verder met mijn cursus om reddingsduiker te worden. En vanavond dus die spannende duik!

Groetjes Juul

p.s. er komen foto's aan zelfs van onderwater!

  • 14 Juli 2013 - 18:09

    Marionette:

    Lieverds, zit achter de laptop van opa in Gemert jullie verslag te lezen en wat zou ik graag 'van de partij' zijn. Weet dat het ondertussen een herhalend bericht is maar zo voelt het nu eenmaal. Hoe spannend om vannacht een nachtduik te maken, betekent voor mij dat ik waarschijnlijk érgens vannacht wakker schrik met de behoefte om te weten hoe het is geweest. Alle liefs van opa, oma, Geert en Mamionette

  • 14 Juli 2013 - 21:42

    Liesbeth:

    Ha onderwatermensen. Wat zijn jullie bofferds om zo'n cursus te kunnen doen. Zo onder water in een luchtbel moet wel extra spectaculair zijn. Wel voorzichtig zijn en blijven svp
    Geniet lekker verder
    Groeten Tante Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juul

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 40232

Voorgaande reizen:

26 Juni 2017 - 22 Augustus 2017

Central America

06 Juli 2016 - 25 Augustus 2016

Filipijnen & Sulawesi

21 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Zuid-Oost Azië

30 Juni 2013 - 24 Juli 2013

Jordanië

Landen bezocht: