Petra 2 - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu Petra 2 - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

Petra 2

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

12 Juli 2013 | Jordanië, Petra

Hallo allemaal,

Vroeg uit de veren om de zonsopkomst bij de Schatkamer van Petra te zien. Heerlijk om de koelte van de ochtend te voelen en door een verlaten Petra te lopen. De tocht door de canyon was nu nog mooier omdat we de enige waren en de lichtinval in de ochtend heel anders is.

Gisteren hadden we al heel veel van Petra gezien en gelukkig hadden we het vandaag dus niet zo druk. We zijn samen met Bareld, de jongen die wel al eerder ontmoeten, naar de oases gelopen. We hadden ons er wat anders bij voorgesteld dan het uiteindelijk was. Slecht een heel klein stroompje water voldeed niet aan onze verwachtingen van een oase, maar het was een mooie tocht.

Samen met Bareld ben ik daarna nog een tocht gaan maken om een berg heen en die bleek verrassend mooi te zijn. Eenzelfde soort canyon als de ingang van Petra maar dan veel smaller lag op de route en het was duidelijk dat geen enkele toerist zich waagt aan deze tocht. Maar dat maakte hem wel extra leuk en spannend.

De middag besteed aan het plannen van het vervolg van onze reis. Morgen reizen we af naar Aqaba en gaan daar een aantal dagen duiken!

Groetjes Juul

• 12 Juli 2013 - 20:18

Kim:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen en wat is het daar mooi!!
    Ga door!
    Kimx

• 12 Juli 2013 - 20:44

Opa:

Hallo mannen,
    Prachtig ,wat we weer te zien hebben gekregen van jullie,het zal weer wennen zijn als jullie weer thuis zijn,geen spannende verhalen ,en geen prachtige foto's.maar wel jullie zelf.
    tot het volgende bericht.Knuffel van OPA enOMA.

• 12 Juli 2013 - 21:50

Yvonne:

mooie avonturen weer, straks vertellen bij een kampvuurtje? Liefs, Harrie en Yvonne

• 13 Juli 2013 - 00:15

Anky:

Hallo Philippe en Juul,

brings back memories!! Wat is Petra toch bijzonder en mooi en wat maken jullie een prachtige foto's. Heel veel plezier met duiken en pas op voor de haaien, Philippe!
    Ken nie wachten op weer een nieuw verslag. xxanky

• 13 Juli 2013 - 10:18

Nelly :

Hoi Juul en Philippe,
    Op mijn eerste vakantiedag heb ik tijd om jullie verslagen te lezen en wat maken jullie veel mee.
    Het doet me denken aan jou Juul toen je als jongetje bij ons kwam logeren en met je koffer sjouwend bij ons binnenstapte en uitriep: "ik ga allemaal avonturen beleven"! Het zat er al vroeg in en genieten doe je er ook nu duidelijk van. De foto's van de dode zee laten dat heel mooi zien, wat een straalsnuiten!
    Ik wens jullie een prachtig vervolg van de reis, dikke knuffel van (tante) Nelly.

• 13 Juli 2013 - 12:13

Bareld:

Wie is toch die Bareld waar jullie het de hele tijd over hebben ;)

www.facebook.com/karels-travels kun je zien waar ik ben. Laat maar even weten als je in de buurt bent.

• 13 Juli 2013 - 20:09

Hanneke:

wow wat indrukwekkend, geweldig voor jullie niets voor mij. ik ben wel jaloers dat ik deze fantastische beelden nooit zelf zal aanschouwen. geniet ervan mannen.
    xxHan