Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

03 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Op oudejaarsavond hebben we samen gegeten met alle Nederlanders die er waren. Wederom een aantal leuke mensen leren kennen en met de mensen die we al kende ook reflecterende gesprekken gevoerd over het afgelopen jaar. Fijn dat we dat konden doen want voor mij hoort dat echt bij oud en nieuw. Bijzonder om naar het nieuwe jaar af te tellen op het strand met in plaats van vuurwerk wens lampionnen om je heen.

Nieuwjaarsdag was als vanouds een bijzonder slome dag waarbij we niet veel gedaan hebben. Rond het einde van de middag hadden we wel bij vrienden van John en Lily een nieuwjaarsborrel bij een villa boven op een berg. Waanzinnig mooie villa met een geweldig uitzicht! We zijn daar maar eventjes geweest want we wilde graag op tijd naar bed. Wederom niet leuk om afscheid te moeten nemen van mensen die ik mag en een plek waar ik het naar m'n in had.

Gisteren zijn we vroeg vertrokken vanuit Koh Tao om naar Bangkok te reizen. Een behoorlijk lange tocht van ongeveer 12 uur met taxi, boot, vliegtuig en bus. We zitten weer in hetzelfde hotel als waar we onze reis afsloten en het is erg leuk om hier nu weer samen te zijn. Na een verfrissende douche hadden we afgesproken met Lisa en Viv die een 6 maanden durende reis gaan maken en toevallig ook in Bangkok zijn. Erg leuk om hen te ontmoeten en we hebben ze meegenomen naar óns favoriete tentje:) Geweldig om daar weer met Phil te zijn en wat hebben we weer lekker gegeten. We hebben er uren zitten kletsen en eten en het was erg gezellig.

Terwijl ik dit schrijf moet ik denken aan het laatste verslag dat ik schreef over onze reis 4,5 maand geleden. Ik schreef toen; 'Ik zit nu (natuurlijk) aan óns ontbijt tafeltje in het hotel en de ober heeft net de stoel van Philippe een stukje naar achter geschoven zodat hij gemakkelijk kan gaan zitten. Hij is er alleen niet. Gisterenavond zijn we na nog een leuke dag in Bangkok waarbij we naar nog een paar van ónze plekjes zijn geweest naar het vliegveld gereden en is Philippe alleen naar Nederland vertrokken. Het is nu even heel erg pijnlijk om hier zonder m’n beste vriend te zijn en om hem zo lang te moeten missen'

Nu zit ik (natuurlijk) weer aan óns ontbijt tafeltje en wat is het een heerlijk gevoel dat hij er nu wél is! Dit schrijvende brengt de emoties van die periode weer een beetje omhoog. Wat fijn dat ik dat achter de rug heb.

We hebben erg veel zin in een paar dagen Bangkok en willen de stad nog beter leren kennen. Wat we vandaag gaan doen weten we nog niet en dat is heerlijk!

Liefs Juul & Philippe