Sailrock - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu Sailrock - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

Sailrock

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

29 December 2015 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Sailrock is een rots midden in de zee tussen Koh Tao en Koh Phangan. Van een afstandje lijkt het op het zeil van een zeilschip en vandaar de naam. In de weide omgeving van deze rots is helemaal niks waardoor het voor vissen een oase is om te eten, paaien en uit te rusten. Ik was er 4 keer eerder geweest voordat Phil en ik er eergisteren heen gingen en heb daar prachtige duiken gehad waarbij je het gevoel hebt in een tunnel vol vis te zitten! Helaas waren de omstandigheden toen we er samen waren niet zo goed als toen ik er was. Er waren behoorlijke golven waar Phil misselijk van werd, het zicht was rond de 4 meter waar dit normaal 20 meter is en er stond op sommige plekken zo’n sterke stroming dat we niet vooruit kwamen en letterlijk over het rif moesten klauteren om vooruit te komen. Het was verre van een ideale duik maar het was wel zeer avontuurlijk. De 2de duik besloot Phil ivm zijn misselijkheid niet mee te gaan en dat was maar goed ook. Ik was samen met Stefan, de duikbegeleider van het onderzoekscentrum en we waren elkaar na een paar minuten al kwijt. Het zicht was zo slecht geworden dat je niet meer je eigen handen kon zien. Al met al dus geen succes maar wel heerlijk om met stralend weer de hele dag op zee te zijn en met de zee bezig te zijn. Bij terugkomst hebben we op het strand een heerlijk glaasje witte wijn gedronken die Phil mij had gestuurd toen papa en Jan kwamen en een prachtige zonsondergang gezien!

Gisteren hebben we voornamelijk doorgebracht op het strand en zijn we naar yoga les geweest. Erg leuk om Phil mijn yoga lerares, Sara, te laten ontmoeten en deze plek te laten zien en te ervaren. Het was ook mijn laatste yoga les op deze plek. Het heeft veel voor me betekent in de afgelopen periode en ik heb een mooie vriendschap met Sara opgebouwd. Het afscheid daar viel me behoorlijk zwaar en dat zal vandaag ook nog wel lastig zijn. Vandaag is voorlopig mijn laatste dag op het eiland en dat voelt raar. Vanochtend ben ik voor de laatste keer naar mijn privé sportschool geweest en ik zit nu voor de laatste keer bij Worlds End.

Morgen reizen we naar Koh Tao om Nieuwjaar te vieren daar! Fijn om niet meteen naar huis te gaan maar samen nog een leuke tijd te hebben.

Liefs Juul

  • 29 December 2015 - 06:14

    Geert:

    Je hebt een bijzondere reeks aan ervaringen opgedaan. Van weemoed en deernis en Visa versa. Fijn voor je dat deze ontwikkeling hebt kunnen ondergaan en dat je je zelfstandigheid volledig hebt kunnen pakken. Ik ben trots op je!
    Veel plezier op Koh Tao en een goed begin van 16!!
    Liefs pa

  • 29 December 2015 - 11:36

    Vogels:

    hoi mannen,
    Wat een ervaring kerst vieren in de zon,met veel verschillende mensen uit allerlei landen.
    geniet er nog van, en nu dan maar weer naar de volgende happening,van oud naar nieuwjaar.gisteren zijn we naar het nieuwe huis gaan kijken ,het wordt prachtig,je vader was al aan het klussen,geweldig .
    veel plezier nog en op naar 2016.
    groetjes en een knuffel van Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

Zuid-Oost Azië

-

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2016

Fietstocht

03 Januari 2016

Bangkok

31 December 2015

Afscheid

29 December 2015

Sailrock

26 December 2015

Kerst
Juul

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 40337

Voorgaande reizen:

26 Juni 2017 - 22 Augustus 2017

Central America

06 Juli 2016 - 25 Augustus 2016

Filipijnen & Sulawesi

21 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Zuid-Oost Azië

30 Juni 2013 - 24 Juli 2013

Jordanië

Landen bezocht: