West Coast - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu West Coast - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

West Coast

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

20 December 2015 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Gisteren hebben we na een lange avond vol verhalen een groot deel van mijn favoriete plekjes bezocht. Eerst ontbeten bij The worlds end; een lunch restaurantje in het dorpje waar ik woon genaamd Chaloklum. Chaloklum is een klein vissersdorpje in het noorden van het eiland en is na Thong Sala (de ‘grote’ stad) het enige dorpje op het eiland. Het is eigenlijk een lange straat die de kust volgt van een baaitje. World’s end ligt in het verlengde van de pier in het midden van die baai. Daardoor heeft het een leuk uitzicht omdat op de pier vaak ‘veel’ bedrijvigheid is met vissers, boten en duikers. Het wordt gerund door Lotta, een Zweedse, de vrouw van Steffan. Steffan werkt bij het onderzoekscentrum en begeleidt het duiken. Heel vaak ben ik daar geweest omdat het een hele fijn sfeer heeft en voelt als een Europees koffie cafeetje. Lotta weet ik ook precies hoe ik graag mijn koffie drink en zodra ik daar ga zitten begint ze al mijn koffiejte te zetten:D

Na het ontbijt hebben we een scootertje gehuurd voor Philippe en zijn we naar de ‘grote’ std gereden, Thong Sala. Daar heb ik Phil ook alle plekjes laten zien waar ik vaak kom en waar ik een verhaal bij heb. Zo zijn we bij de supermarkt, postkantoor, cafetje en diversen winkeltjes geweest. Vanuit hier hebben we wat gedronken bij de Amsterdam bar en zijn we doorgereden naar mijn favoriete plekje: JJ’s. Helemaal in het begin ben ik hier per toeval terecht gekomen. Het is een klein hutje tussen de mangrove aan de west kust van het eiland in een hele lange baai. Het stelt helemaal niets voor maar op de een of andere manier voelt het daar erg prettig aan. Vooral het sfeertje is erg prettig en ze draaien er vaak fijne muziek. We hebben daar lekker geluncht en zijn toen naar het plekje gereden waar ik vaak naar het strand ga; Benyamins Hut.

Na lekker een uurtje op het strand zijn we naar mijn massage tentje gegaan, OK massage. Een simpel massage tentje op het stand bij Haad Salad wat mij werd aangeraden door mensen van de yoga een paar maanden geleden. Voor Philippe was het een helemaal nieuwe ervaring, hij vond het heerlijk maar ook intens. En hij had liever gehad dat een vrouw hem masseerde, een ietswat verwijfde Thai deed het nu die net iets te dicht bij z’n …. in de buurt kwam:D Hierna hebben we nog wat gedronken bij House People een vrij nieuw tentje waar ze tussen 16 uur en 20 uur altijd happy hour hebben. De dag sloten we af met lekker Thais eten in Chaloklum bij het beste restaurant daar; 2 brothers. Het is een beetje een; ‘toen dit en toen dat’ verhaaltje maar het leek me leuk om de namen van mijn favoriete plekken een keer te laten vallen.

Heel fijn is het om weer herenigd te zijn met m’n beste vriend. Ik realiseerde me gisteren ook hoeveel ik hem gemist heb. Het voelt heel vertrouwd en het is heel erg leuk om samen herinneringen op het halen aan onze reizen en dan merk je ineens hoe lang dat geleden is. Op een bepaalde manier heb ik ook uit zelfbescherming me op een bepaalde manier afgesloten voor mijn bestaan in Nederland. Door het ophalen van die herinneringen realiseerde ik me dat en het voelt alsof je als het ware ‘open’gaat. Erg boeiend is het ook wat voor fases je doormaakt bij zo’n lange tijd in het buitenland. Inmiddels voel ik me zo thuis dat hier blijven een optie geworden is. Ook vervaagde langzaam mijn leven in Nederland. In het begin mistte ik alles en iedereen en ik moet toegeven dat dat nu heel anders voelt. De aanwezigheid van Phil, door de verhalen die hij verteld, brengt me weer een beetje terug in het leven in Nederland merk ik.

Vandaag gaan we waarschijnlijk de oostkust van het eiland bezoeken, een plek waar ik niet veel ben geweest. Leuk om daar weer heen te gaan.

Liefs Juul

  • 20 December 2015 - 12:10

    Vogels:

    hallo lieverds,
    geweldig om jullie verhalen weer te lezen.
    en juul we missen je ,je bent toch wel erg lang weg.maar geniet nog maar van je favoriete plekjes de laatste weken. groetjes ,en een dikke kus van opa en oma,

  • 20 December 2015 - 23:04

    Jan:

    Hoi Juul,
    Ik vind het juist leuk dat je al die favoriete plekjes nog eens op een rij zet. Natuurlijk omdat Geert en ik daar met jou ook geweest zijn. En fantastisch om te lezen dat je uiteindelijk toch geaard bent daar!
    Ik koester prachtige herinneringen aan Chakolum en Kho Panang.
    Geniet er nog van, samen met Philippe.
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

Zuid-Oost Azië

-

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2016

Fietstocht

03 Januari 2016

Bangkok

31 December 2015

Afscheid

29 December 2015

Sailrock

26 December 2015

Kerst
Juul

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 40364

Voorgaande reizen:

26 Juni 2017 - 22 Augustus 2017

Central America

06 Juli 2016 - 25 Augustus 2016

Filipijnen & Sulawesi

21 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Zuid-Oost Azië

30 Juni 2013 - 24 Juli 2013

Jordanië

Landen bezocht: