Khao Rha - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu Khao Rha - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Juul Ehrismann - WaarBenJij.nu

Khao Rha

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Juul

23 December 2015 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Zondag hebben we de oostkust van het eiland bezocht. Er was daar nog 1 strandje waar ik nog niet ben geweest: Bottle Beach. Op de kaart leek er een weg naar toe te lopen maar na even zoeken bleek dat we over een zandpad moesten. In het begin leek dit wel een prima pad maar het werd langzaam slechter en slechter en steiler en steiler. Met wegslippende banden zijn we uiteindelijk toch beneden gekomen. Veruit het spannendste ritje wat ik hier heb gemaakt. Met pijnlijke handen van het knijpen in de remmen en stromende adrenaline door de stress van de scooter af gestapt en wat gedronken in deze prachtige baai. Terug omhoog ging gelukkig een stuk beter. Na een lunch in Thong Nai Pan, een andere baai tegenover Santhiya, de prachtige bergtocht terug gemaakt richting Thong Sala. Prachtig naar de zonsondergang gekeken aan de westkust bij JJ’s en lekker gegeten bij een visrestaurant.

Gisteren hebben we, nadat we de vorige dag lekker op het strand te hebben gelegen, de hoogste berg van het eiland beklommen de Khao Rha, ongeveer 640 meter boven zee niveau. We hadden ons hier nogal in vergist want in plaats van een gemakkelijke tocht waar we rekening mee hielden was het een ruim 3 uur durende tocht dwars door de jungle over rotsen en omgevallen bomen klauterend. De tocht zelf was pittig en niet altijd leuk maar het was een van de dingen die ik nog erg graag wilde doen en het voelde goed om gedaan te hebben. Bijzonder om ook zo door de jungle te lopen, 85% van Koh Phangan is nog altijd bedekt in ongerepte jungle. Moe van de tocht hebben we thuis een middag dutje gedaan en daarna lekker gegeten bij Rimini, de lekkerste Italiaan op het eiland.

Vandaag regent het de hele dag en dat is eigenlijk helemaal niet erg. Vanochtend lekker hardgelopen en nu lekker boekje lezen en spelletje doen bij Worlds End. Morgen is er een enorm gratis kerstlunch/diner georganiseerd bij Crowbar voor alle vaste gasten waar we voor uitgenodigd zijn. Gisteren waren ze al druk aan het koken en we zijn erg benieuwd hoe dat is. Uberhaupt is het leuk om kerst een keer op een andere manier te vieren.

Liefs Juul & Philippe

• 23 December 2015 - 07:35

Geert:

Voor 't eerst beetje jaloers. Ik wil ook kerst op het eiland in de CREW. en ik wilde ook de afgelegen plekken en hoogste punt bereiken. Maar ja 2 weken duiken etc was ook HEERLIJK! Drink er maar eens een lekker glaasje water op!!

• 24 December 2015 - 17:14

Vogels:

hallo, lieverds.
    wij zijn niet jaloers, maar genieten van jullie verhalen,en mooie foto.s.
    morgen is het kerst,geen witte kerst,maar een natte,en bij jullie een warme kerst,toch geweldig om
    mee te maken.wij wensen jullie fijne dagen.groetjes van opa en oma,met een dikke knuffel.